X
X

Georgia’s Back and Forth Freedom Marches: The Case of Rustavi-2

A Eurasianet partner post from FPRI

The Supreme Court of Georgia recently ruled in favor of transferring the ownership of the nation’s most-watched nationally broadcasted television station, Rustavi-2, from its current co-owners, Giorgi and Levan Karamanishvili, to a former owner, Kibar Khalvashi. If this decision was to go forward, the broadcast media landscape would be primarily pro-Russian and pro-government. Like its predecessor the United National Movement (UNM), the Georgian Dream (GD) government of Bidzina Ivanishvili confuses being pro-Western with being pro-democratic. Its desire to punish political opponents exceeds its commitment to freedom of speech.
 

To read the full story

Luis Navarro served as Senior Resident Director for the National Democratic Institute of International Affairs in Georgia from 2009 to 2014.

A Eurasianet partner post from FPRI

Georgia’s Back and Forth Freedom Marches: The Case of Rustavi-2

1 / 1
X
> <