X
X

Russia: Confessions of a (Former) State TV Reporter

A Eurasianet partner post from Coda

After working for Kremlin TV, a Russian reporter explains how the state turns journalists into propagandists.
 
Dmitry Kiselyov entered our newsroom wearing an elegant suit and a victorious smile. Three days earlier, on December 9, 2013, President Vladimir Putin had signed a decree dramatically reorganizing Russia’s media landscape. Kiselyov, the man whom Western media has labelled the Kremlin’s “chief propagandist,” was about to become my new boss at RIA Novosti.
 
For years, RIA Novosti had been one of the most unusual media organizations in Russia: a state-run agency with an excellent reputation for balanced and fair reporting. Putin’s decree meant that RIA would be absorbed by a new organization called Rossiya Segodnya (Russia Today). If the English-language RT was meant to bring the official Russian point of view to the West, “Rossiya Segodnya” would focus on domestic audiences. Kiselyov was appointed as its CEO.
 

To read the full story

Ilya Kizirov is a reporter for Radio Free Europe/Radio Liberty’s Russian-language service.

A Eurasianet partner post from Coda

Russia: Confessions of a (Former) State TV Reporter

1 / 1
X
> <