X
X

Russia: Does Website Closure Indicate the Kremlin Is Feeling Economic Pinch?

A screenshot of Russia Direct’s homepage. With little fanfare, the Moscow-backed media outlet ceased operations this past March, suggesting that Russia’s economic troubles may be starting to hinder the Kremlin’s use of electronic media to push its agenda.

It seems that Russia’s economic troubles may be starting to hinder the Kremlin’s use of electronic media to push its agenda.
 
With little fanfare, the Moscow-backed media outlet Russia Direct ceased operations this past March. Founded in 2013 and funded by the official government newspaper Rossiyskaya Gazeta, Russia Direct, according to former editor-in-chief Pavel Koshkin, strove for a more balanced, analytical approach than other Russian outlets, such as RT or Sputnik.
 
Russia Direct was launched four years ago as an attempt to create a platform for dialogue between Russia and the US,” Koshkin told EurasiaNet.org, adding that the outlet “sought to build bridges between Russian and American expert communities and create a place that could convert these two monologues into one dialogue.”
 
“Ostensibly, the budgetary considerations and funding issues were the key and first reason [for the outlet’s closure],” Koshkin added. “Probably, it was both money and politics.”
 

To read the full story

Russia: Does Website Closure Indicate the Kremlin Is Feeling Economic Pinch?

1 / 1
X
> <