X
X

As Russian Law Comes To Crimea, Local Tatars Brace For 'Extremism' Accusations

A Eurasianet partner post from RFE/RL

Russian-language media have launched a blistering attack against Crimean Tatar businessman Lenur Islyamov, owner of the independent ATR television channel in the Crimean capital, Simferopol.

In a recent example, the website ridus.ru lambasted Islyamov for destabilizing "the sociopolitical and interethnic situation in Crimea" and besmirching the Red Army by financing an award-winning 2013 film about the 1944 deportation of the Crimean Tatars.

The article also compared ATR to the independent Russian channel Dozhd TV, which lost its cable and satellite providers earlier this year after it broadcast a controversial poll about the Leningrad blockade during World War II.

"If in the entire universe there is a television channel that can be compared with the scandal-engulfed Dozhd TV in terms of the amount of concentrated Russophobia, than it is, without doubt, Simferopol's ATR," ridus.ru wrote on March 19.

Other stories in the Russian-language media have described Islyamov as a "national traitor," an "extremist," and a representative of Al-Qaeda.

To read the full story

RFE/RL's Tatar-Bashkir Service contributed to this report.

A Eurasianet partner post from RFE/RL

As Russian Law Comes To Crimea, Local Tatars Brace For 'Extremism' Accusations

1 / 1
X
> <